Argentina

• Název anglicky: Argentina
  • Hlavní město: Buenos Aires
  • Rozloha: 2766890 km²
  • Nevyšší bod: Cerro Aconcagua (6960 m)
  • Počet obyvatel: 39921833
  • Měna: ARS - Argentine peso
  • Internetová doména: .ar
  • Další informace: Wikipedie (cz), Wikipedia (en)
  • Zdroj CIA Factbook (en)

Články z oblasti Argentina

Setkání s vysokohorskou pumou v Patagonii

V místě, kde přemýšlíme o kempování, nám zbývá ještě dost času do soumraku. Nechceme riskovat zítřejší posun v počasí a tak nakonec vyrážíme na lehko na vrchol ještě to odpoledne. Batohy schováváme v křoví opodál. Je nádherně. Z vrcholku je krásný pohled do všech stran, jen baterky foťáku přestaly kvůli silnému větru a zimě pracovat.

Rubrika: Zážitky z cestování
Názory k článku: celkem 2 (poslední 31.1.2013 20:43)
21.11.2012

Argentinská Patagonie - pustina bez konce

Argentinská Patagonie se rozkládá na ploché Patagonské tabuli, která leží ve srážkovém stínu And a většinou má polopouštní a místy až pouštní charakter. Ne že by tu nic nerostlo, ale kdeže je šťavnatá travička Laplatské nížiny, na kterou jste se ještě včera dívali z oken jedoucího autobusu; tady rostou jen suché keříky a půda je písčitá či štěrkovitá.

Rubrika: Cestopisy
Názory k článku: celkem 1 (poslední 19.8.2015 12:53)
11.4.2012

Buenos Aires a okolí

Pokud budete v Buenos Aires přes víkend, zajděte na nedělní trh na Plaza Dorrego. Navazující čtvrť La Boca je vyhlášená zejména uličkou pestrobarevných budov Caminito, kterou najdete snad v každém turistickém průvodci. Přímo v ní nebo v okolí najdete spoustu Parillas s „typickým“ tango show pro turisty.

Rubrika: Rady a zkušenosti
Seriál: Argentina - rady a zkušenosti na cestu
Názory k článku: celkem 1 (poslední 3.1.2011 14:10)
17.12.2009

Argentina – plánování cesty

Po několika víkendech proležených v průvodcích z celého světa, internetu a Google Earth jsme se konečně s přítelkyní Markétou rozhodli – naším letošním cílem bude Argentina! Jak jsme brzy zjistili, tato jihoamerická země má tolik co nabídnout, že nám nezbude nic jiného než obětovat naší dovolenou na celý rok.

3.11.2009

Lyžování v Andách

Můj chilský kamarád, když jsem mu o nápadu řekl, se na mne podíval s podivným výrazem na tváři a řekl: "lyžování je zábava chilských pracháčů, pro normálního chilského právníka, který bydlí v centru Santiaga, je to sport naprosto nedosažitelný.

Rubrika: Zážitky z cestování
Seriál: Latinskou Amerikou křížem krážem
Názory k článku: celkem 1 (poslední 22.1.2008 15:59)
22.1.2008

Vodopády Iguazú

Vodopády Iguazú se nacházejí na hranici mezi Argentinou a Brazílií. V blízkosti je i Paraguay, ale řeka Iguaçu má jen dva břehy a tak se Paraguayci musí spokojit jen s tou „blízkostí“.

24.9.2007

Sběračem vína v Argentině

Hned ráno následující den po příjezdu jsme se byli na jedné vinici zeptat na práci. Řekli, že dnes bohužel ne, ať přijdeme zítra. Nechtěl jsem ztrácet celý den čekáním a šel jsem se zeptat na další. Tam to dopadlo o poznání lépe. Že když si seženu nůžky, tak mohu hned začít sbírat. Nastoupil jsem v jednu hodinu odpoledne. Jak má práce probíhala? Do výbavy každého sběrače hroznů "cosechadora" patří "tach", což je nejčastěji plechová nádoba obdélníkového tvaru, do níž se vejde asi dvacet kilogramů hroznů, nůžky, láhev pitné vody (i na začátku jihoamerického podzimu tu bývá v poledne více než 30 °C) a nějaké starší oblečení, u kterého nevadí, když se potřísní šťávou z hroznů. Když je tach plný, což v mém případě ze začátku trvalo téměř tři čtvrtě hodiny, umístí se na rameno a jde se vyklopit do připravených nádob, nebo častěji do kamionu. U kamionu čekají jeden nebo dva pomocníci "segundos", kteří kontrolují kvalitu hroznů a dávají dělníkům "fecha". Fecha je plíšek na němž je vyražen název vinného sklepu, který se později, nejčastěji v pátek odpoledne, vymění za peníze.