Zprávičky a kalendář akcí na Cestovateli

Milí čtenáři,

velice nás těší postupně narůstající statistika o návštěvnosti Cestovatele. Je to pro nás signálem o tom, že to, co děláme, má nějaký smysl a že naše články Vám někdy zpestří šedý všední den, jindy třeba svojí informací pomohou při plánování víkendového výletu, či dovolené. Těší nás, že kromě článků, využíváte i další možnosti, které náš server nabízí, zejména pak diskusní fóra a cestovatelskou seznamku.

Trošku opomíjené zůstávají zprávičky a kalendář akcí, kterými se snažíme naplňovat motto našeho serveru, „Cestovatelé sobě“. Je to možná způsobené tím, že málo propagujeme to, že každý z Vás má možnost do těchto dvou aplikací aktivně přispět. Není v silách redakčního týmu všechno uhlídat a tak úplně se nám nelíbí, že se zde vyskytuje příliš mnoho informací, které postupně přežvýkávají velké servery, noviny a televizní kanály. V následujících řádcích se proto pokusíme seznámit Vás s možností vytváření zpráviček a zadávání akcí do kalendáře.

Zprávičky

Ve zprávičkách by měly být uvedené aktuální informace související s cestováním. Může to být to, že někde mezi Bhútánem a Indií otevřeli nový hraniční přechod, Zpráva o vypuknutí epidemie cholery někde ve střední Africe, informace o nové super levné letecké lince mezi Kazachstánem a Argentinou, ale klidně taky zprávička o úžasném open-air festivalu v Dolních Kotěhůlkách, nebo o interaktivní výstavě kamenných škrabadel v nějakém archeoparku, či o nově otevřené cyklostezce. Zajímavé mohou být krátké informace o počasí, lavinové situaci, novinkách v oblasti outdoorového vybavení. Možností je téměř nekonečně. My už si z Vašich příspěvků vybereme, případně z několika podobných vytvoříme jednu větší zprávičku, či krátký článek.

Do zpráviček rozhodně nepatří reklamní sdělení. Od toho jsou placené reklamní plochy, které máme i na Cestovateli. Hranice mezi tím, co je zprávička obsahující odkaz na zajímavé stránky a co je reklama, je tenká a někdy ne zcela zřetelná. Redakce si proto vyhrazuje právo na konečný verdikt. Vůči neziskovým organizacím a nekomerčním akcím jsme mírně shovívavější.

Odkaz na možnost navrhnout zprávičku najdete v zápatí pole se zprávičkami. Po kliknutí se Vám objeví jednoduchý formulář, do kterého stačí vepsat Název a text zprávičky a jméno autora. To se pak může objevit u zprávičky. Pokud máte něco na srdci, můžete to připsat do poznámky pro redaktora.

  • Budete-li vkládat do textu odkazy na další stánky, napište je pokud možno na zvláštní řádek.
  • Je-li to aspoň trochu možné, dávejte link přímo na informaci, o které je zprávička. Zvlášť u velkých serverů se obsah první stránky poměrně rychle mění a není pak často jednoduché konkrétní informaci dohledat.
  • Pokud existují kvalitní webové stránky, stačí zprávička krátká s vloženým odkazem.

Zde je formulář pro vložení zprávičky.

Kalendář

Do kalendáře akcí se dostanete kliknutím na příslušnou záložku v horním navigačním proužku. Pro vlastní zadání akce pak stačí kliknout na tlačítko „Přidat akci“. Objeví se formulář, který obsahuje i návod k vyplnění jednotlivých kolonek. Ty vyplníte a odešlete tlačítkem „uložit“. Akce spadne do redakčního systému a tam vyčká, až ji někdo z redaktorů schválí (nebo zahodí).

Jsme si vědomi toho, že některé kolonky mohou působit určité potíže. Týká se to zejména kategorizace akcí. Je to dáno historicky z dob, kdy jsme se přizpůsobovali serverům, se kterými jsme si vyměňovali informace. Budete-li mít pocit, že Vám například nějaká kategorie chybí, napište to do poznámek pro redaktora. Pokusíme se s tím něco udělat, ale asi to nebude úplně hned. Budeme ale vědět, jak bychom měli kalendář upravit.

Pro kalendář platí totéž, co pro zprávičky. Nepatří sem nepokrytě reklamní sdělení. Od toho jsou placené reklamní plochy, které máme i na Cestovateli. Hranice mezi tím, co je a co není komerční akce, je ještě nejasnější, než v případě zpráviček. Redakce si proto vyhrazuje právo na konečný verdikt. Vůči neziskovým organizacím a nekomerčním akcím jsme mírně shovívavější. I přes to, že se jisté komerci neubrání, schvalujeme akce typu erbovních slavností, nebo různých závodů, soutěží a jarmarků pořádaných nejen různými městy.

Děkujeme za to, že jste tento poměrně dlouhý a nezáživný text dočetli až sem a těšíme se na Vaše informace, které budeme moci poskytnout i dalším čtenářům.

Redakce

Doporučené články