Rusko-Estonsko-Finsko - Den čtvrtý

Den čtvrtý, středa, 23.7.2008

Petrohrad, Carské selo

dsc-5672-small

Dnes jedeme do Carského sela, které se nyní nazývá Puškin. Ráno jdeme společně na snídani do jedné cukrárny, kde mají vynikající bábovku. Je hodně sytá, sním jeden a půl kousku a už nemůžu.

Po snídani nasedáme na metro a vyrážíme nejdřív koupit jízdenku na noční cestu do Tallinnu. Fronta není velká, ale ubíhá pomalu. Nicméně nakonec lístky na čtvrteční autobus v půl jedenácté večer máme. Jeden stál 855 rublů.

dsc-5705-mramorovy-most-small

Jdeme zpět a míříme na stanici Moskevskij, kde chytneme autobus do Carského sela. Cesta je z počátku docela drsná. Velké teplo a kolona, takže cesta trvá skoro hodinu i když je to kousek od Petrohradu. Areál zámku se mi moc líbí. Úžasný palác a obrovský park. Do paláce je ale vstup momentálně uzavřený a otvírá se až ve čtyři hodiny a už hodinu a půl předtím je obrovská fronta. Takže volíme pouze prohlídku a procházku zahradou. Ale i to nám zabírá půl dne, protože park je rozlehlý a je tu hezky a tak není kam spěchat. Cestou se bavíme ruskou „teenager modelkou“ – lodičky na podpadku a leze po skalách a kamarádka ji fotí. No ale na druhou stranu střídá jednu pózu za druhou. To naše holky se takhle nefotí. Pozn. po skončení cesty(Ruské turistky se najdou velice snadno, prakticky kdekoliv u památek se fotí v neskutečných, rozuměj směšných, pózách. I fe finsku jsme takhle pár Rusek objevili, ani jsme se nemuseli k nim přibližovat abysme si podle jazyku ověřily, že jsou z Ruska)

dsc-5727-small

Na pátou hodinu se vracíme do Petrohradu vyzvednout registrované vízum. Do Petrodvorců už to nestihneme a stejně bychom z toho nic neměli za hodinku a tak si jdeme koupit místní specialitu, blín. Obrovské lívance z pohanky. Moc velká dobrota. Já si dávám variantu na slano s lososem.

Dnešní podvečer ještě hodláme strávit společně na severních ostrovech. To je úplně jiný Petrohrad. Celý ostrov je velké středisko zábavy, oddechu a sportu. Velký park s osamocenými lavičkami, mezi každou je tak 50 metrů. A navíc je každá pod stromem a tudíž v soukromí. Ideální na libovolné schůzky. V parku je i zábavní komplex a tak se díváme na horské dráhy a různé jiné drsné atrakce. Po obejití ostrova ale toho máme už celkem dost a tak se vracíme na hostel. Vyměnujeme adresy a rozhodujeme se jak dál. Chceme stihnout Vyborg a Helča chce Petrodvorce. Nakonec se rozhodujeme, že já pojedu do Vyborgu a Helča do Petrodvorců.