nepřihlášený uživatel · Registrovat se · Přihlásit se

Tak už mám také svého sponzora

Ono se to řekne, sehnat sponzora. Ale kdo je dnes ochoten přispět jakkoliv někomu neznámému? Vsadil jsem na dvě věci. Pokusit se napsat co nejkvalitněji sponzorský projekt a promyslet co nejvíce poexpedičních mediálních aktivit, které by mohly případného sponzora zaujmout.

Takže začněme od začátku. Projekt jsem pojal jako představení cílů a smyslu expedice. Proč chci jet právě do Íránu a ne jinam. Také jsem do projektu popsal trasu, kterou se chystám absolvovat. Poměrně dost prostoru v projektu zabral výčet mediálních výstupů, které jsem si domluvil. Jde zejména o přednášky po návratu, články na Cestovatel.cz a z Íránu zasílané aktuální zprávy na tento blog a v neposlední řadě cca čtyři rozhovory v rozhlasových stanicích. Jeden se uskuteční ještě před odjezdem a ostatní opět po návratu.

A protože se domnívám, že je to poměrně slušná nabídka pro reklamu sponzora, odvážil jsem se do projektu uvést i své představy o sponzorské spolupráci. Upozorňuji, že tuto část jsem v projektu umístil až na jeho úplný konec. Je dobré nejprve potenciálnímu partnerovi ukázat, co mu mohu nabídnout a až teprve potom se zmínit, co ho to v případě jeho zájmu bude stát.

Projekt byl napsán, zbývalo vybrat firmy, kterým bych jej zaslal. Napadlo mne, že zajímavé by to mohlo být pro společnosti, které k nám dovážejí perské koberce. Na internetu jsem jich nalezl zhruba deset a všem jsem projekt poslal. Pak jsem vybral ještě asi deset firem zabývajících se outdoorovým vybavením a zbývajících sedm firem bylo z jiných oborů.

K mému překvapení kobercové firmy neměly zájem ani jedna. Od jedné z nich jsem si dokonce rozšířil slovník sprostých slov. Co se dá dělat, člověk musí být připraven na různé formy odmítnutí.

Ale zhruba po týdnu jsem měl dva sponzory. Nutno dodat, že jen díky tomu, že jsem nejen projekt zaslal, ale následně i firmy obtelefonoval. A to jen a jen díky tomu, že mám jednu velmi blízkou osobu, která mi tuto nikoliv bezvýznamnou drobnůstku poradila. Jí patří můj dík. Škoda, že nemůže jet se mnou. Myslím, že s ní bych se vydal až na sám konec světa.

Jakmile obdržím reklamní bannery, budou umístěny zde na mém blogu. Sehnat sponzora není snadné, ale je to možné. Velmi záleží jak projekt napíšete, zdali nejen žádáte, ale také nabízíte. A v neposlední řadě i kdo Váš projekt čte. Jestli je to člověk, který je Vaší cestou zaujat do té míry, že je ochoten se zapojit svým přispěním.

Možná přemýšlíte, že by stálo za to zkusit to také, ale už předem si nevěříte, že by se to mohlo povést i Vám. Tak moc nepřemýšlejte a začněte něco dělat. Štěstí přeje těm, kteří jen nečekají a neotálejí, ale těm, kteří se alespoň o něco pokusí.

Přeji Vám hodně úspěchů a víry, že je to z velké části jen a jen na Vás.

30.4.2007 19:33
Hodnocení karmou
Současná karma článku: 17.19
Co je to karma a jak funguje?


Diskuse k zápisku

V diskusi zatím nejsou žádné příspěvky

TOPlist