Exotická Pattaya

Během pobytu v thajském letovisku Pattaya, nemůžeme vynechat návštěvu některého z nedalekých ostrovů. Rozhodujeme se pro ostrov Ko Larn, na který z Pattaye jezdí několik lodí denně. Veřejnou dopravou se po Beach Road dostáváme k Walking Street. Procházíme touto vyhlášenou ulicí, jenž je nyní o poznání klidnější nežli při předchozí podvečerní procházce a poté se již ocitáme v přístavu. U pokladny si kupujeme jízdenky a po Bali Hai Pier směřujeme k naší lodi. Přicházíme v pravý čas, neboť jen co se usadíme na horní palubě, loď vyplouvá. Plavidlo nejprve pomalu vymanévruje od mola, nato mine veliký nápis PATTAYA, instalovaný na svažitém pobřeží a poté již plnou rychlostí směřuje k ostrovu Ko Larn, jehož silueta se rýsuje na obzoru.

Korálový ostrov

Thajsko, pláž Tawaen, na ostrově Ko Larn

Po zhruba čtyřiceti minutách plavby, připlouvá loď do přístavu a přiráží k molu Na Ban Pier. Chvíli trvá, nežli spolu se zhruba dvěma stovkami pasažérů, vystoupíme na molo. Pak míříme na břeh a ocitáme se ve vesnici Ban Ko Larn, ve které se lze také ubytovat. Poté nás úzké uličky přivádí na písčité prostranství, kde stojí buddhistická svatyně a odkud vyjíždí Song Teow na jednotlivé pláže, kterých je na ostrově celkem šest. Mezi několika pickupy najdeme ten, který jede na pláž Tawaen. Usedáme na lavici v zadní části vozu a čekáme na řidiče, který stojí opodál v hloučku se svými kolegy. Pochvíli se muži rozejdou ke svým vozidlům a my vyrážíme na cestu. Korálový ostrov Ko Larn, má plochu kolem pět a půl kilometrů čtverečních a žije na něm asi třitisíce obyvatel. Než se nadějeme, přejedeme vyvýšený střed ostrova a klesáme k pobřeží. Zakrátko pak vozidlo zastavuje u okraje pláže. Platíme jízdné a uličkou mezi řadami stánků přicházíme na pláž. Když se před námi objeví moře, jsme doslova ohromeni jeho až neskutečně smaragdovou barvou. Stojíme na okraji pláže a pozorujeme křišťálově čisté zpěněné vlny, jak doráží na břeh a rozlévají se na bělostném písku. Celý tento obraz je jako vystřižený z reklamního prospektu, nějaké cestovní kanceláře. Podél celé pláže, dlouhé necelý jeden kilometr, se táhne zalesněný pahorek, postupně stoupající až k nejvyššímu místu na ostrově, dosahujícímu výšky stoosmdesáti metrů. Potom co se rozkoukáme, si v řadě slunečníků s lehátky, stojících podél celé pláže, vyhledáme volné místo. Pochvíli přichází zřízenec, vybírající poplatky za lehátka. Po zaplacení si ještě u prodavače procházejícího mezi slunečníky kupujeme občerstvení. Pak již uleháme na lehátka pokrytá pohodlnými matracemi a pozorujeme okolí. V moři se koupe plno lidí a také pláž kypí životem. Zhruba v jejím středu je šňůrou žlutých bójek vyznačen koridor, kterým proplouvají čluny na volné moře. Jednak s turisty, kteří se chystají pozorovat korálové útesy a pak také s těmi, kteří zvolili pro dopravu na ostrov a zpět rychlý člun. Tento úsek pláže je proto doslova obležen turisty, čekajícími zde před nástupem na některou z lodí. Na pláži se také nabízí různé aktivity, například jízda na nafukovacím banánu, nebo na vodním skútru, kterých je v mělké vodě nedaleko od břehu, zakotvena celá řada. Po koupeli v příjemně teplém moři se vydáváme na procházku podél pláže. Projdeme uličkou mezi řadami slunečníků na dlážděný chodník vedoucí podél pobřeží a pouštíme se po něm k severnímu okraji pláže. Po levé straně máme sektory barevně rozlišených slunečníků a vpravo od nás stojí řada restaurací, obchůdků, barů a stánků s nejrůznějším zbožím a rozmanitým občerstvením. V nabídce jídel pak převažují různé druhy ryb a mořských plodů. Nahlížíme do jedné z restaurací, ihned u vchodu je zde umístěn pult s malými vodními nádržemi, ve kterých se to hemží mořskými živočichy. Návštěvník si jen ukáže na některého z nich a personál pak vybraný kus připraví a naservíruje. Cestou podél pláže se k nám ze stánků šíří různé vůně, to podle toho, jaký druh jídla zde připravují. Občas také zahlédneme psa nebo kočku, pochutnávající si v uličkách mezi stánky, na zbytcích jídla. Zanedlouho přicházíme ke skalnatému výběžku, zasahujícímu až do moře. Zde pláž končí a dále již vede jen betonová cesta. Pokračujeme v procházce po této cestě.

Pláž Tonglang

Thajsko, pláž Tonglang na ostrově Ko Larn

Po zhruba třechstech metrech, se před námi objeví zátoka s malou, jen asi sto metrů dlouhou písčitou pláží, sevřenou okolními kopci. Ve smaragdově zbarvené vodě romantické zátoky se pohupuje několik zakotvených lodí. Tonglang, jak se tato pláž jmenuje, je na rozdíl od Tawaen, téměř liduprázdná. Lehátka pod řadou slunečníků jsou prázdná a ani v moři se nikdo nekoupe. Rovněž hospůdka s doškovou střechou, stojící u cesty, zeje prázdnotou. Na celé plážičce a v okolí, napočítáme ani ne deset lidí. Usadíme se na kameny na okraji pláže a vychutnáváme si klid, který zde vládne. Poté, co se nabažíme pohledu na idylu, kterou máme před očima, se vracíme zpátky k našim lehátkům. Tentokrát se ale brouzdáme vodou po okraji pláže. Cestou pozorujeme svatyni s věžičkou, stojící na vrcholu přilehlého kopce a také míjíme kovovou konstrukci, na níž sedí opálený plavčík, dohlížející na bezpečnost koupajících se turistů. Potkáváme také muže se sluchátky na uších a s detektorem kovů v ruce. Muž systematicky prochází pláž a hledá kovové předměty. Při hledání také vstupuje až po pás do vody. Zastavujeme se a pozorujeme mužovo počínání. Ten během chvíle něco objeví. Poté zaryje do písku kulatou nádobku s perforovaným dnem, upevněnou na násadě. Nádobku plnou písku zvedne, prsty v ní šmátrá a cosi vyndává. Poté nalezený předmět zasune do kapsy. Loudáme se dál pískem až k našim lehátkům a poté trávíme zbytek odpoledne rekreací na pláži. Pro cestu zpátky do Pattaye využíváme toho, že některé z lodí směřují přímo na pláž Tawaen. Jedna z nich právě kotví u malého mola přímo na jižním okraji pláže. Spolu s desítkami dalších turistů nasedáme na loď. Poté zaburácí lodní motor, voda za zádí se zpění a plavidlo se pomalu vzdaluje od břehu. My sedíme u zábradlí a sledujeme zátoku s bílou pláží a řadami barevných slunečníků, jak se postupně vzdaluje až úplně zmizí. Náš výlet na ostrov Ko Larn je u konce, nám však zbudou na pobyt v tomto exotickém prostředí, nezapomenutelné vzpomínky.

Rybí terapie

Poté, co nás loď dopraví zpátky do pattayského přístavu, procházíme přes Walking Street a pak na začátek Second Road. Zde nasedáme na Song Teow. Je podvečer a doprava na této rušné ulici je tak hustá, že náš pickup jen popojíždí v dlouhé koloně vozidel. Sedíme na lavici v zádi vozidla a pozorujeme lidi na chodníku. Na něm vidíme už poněkolikáté kráčet tu samou ženu. Vždy, když popojedeme, tak se jí vzdálíme a poté co zůstaneme stát v zácpě, tak nás žena zase v klidu dojde. Asi čtyři kilometry dlouhou ulici Second Road, jsme při předchozí jízdě projeli za několik minut. Nyní již sedíme ve vozidle skoro třičtvrtě hodiny a stále nejsme na konci, tedy na kruhové křižovatce s delfíny. Když dopravní zácpa nepolevuje, raději vystupujeme a zbytek cesty jdeme pěšky. Zakrátko přicházíme k místu, kde stojí na chodníku řada akvárií, v nichž se hemží desítky malých rybiček. Rozhodujeme se, že vyzkoušíme rybí terapii, která se zde nabízí. Platíme muži, jenž na akvária dohlíží, požadovanou sumu a usedáme na lavičku. Poté noříme nohy asi do půle lýtek každý do jednoho akvária. V ten moment se na naše končetiny vrhají asi šest centimetrů dlouhé kaprovité rybičky Garra Rufa a začínají s pedikúrou. Zpočátku to velice lechtá, ale brzy si na jemné dotyky rybiček zvykáme. Rybičky během procedury oždibují odumřelé buňky a kousíčky kůže. Když po půl hodině terapie končí, je pokožka našich nohou hladká, jako nikdy před tím.

Blog: Poznámky z cest
Téma: THAJSKO
Názory k zápisku: celkem 1 (poslední 21.6.2016 11:56)
12.4.2016 14:32

Thajsko,  vesnice Ban Ko Larn, na ostrově Ko Larn
Thajsko, vesnice Ban Ko Larn, na ostrově Ko Larn
Thajsko, pláž Tonglang na ostrově Ko Larn

NadpisVloženoAutor
Buy Real Passports,Driver’s License,(gorgeavelson@gmail.com)ID Cards 21.6.2016 11:56 Anonym