Buddhův pahorek

Nacházíme se na křižovatce zhruba uprostřed Buddha Hill, zalesněného kopce se dvěma vrcholy, rozkládajícího se v centrální části přímořského letoviska Pattaya a po asfaltové silnici se vydáváme k jižnímu vrcholku.

Sedící Buddha

Thajsko, Pattaya, socha Buddhy ve svatyni Wat Phra Khao Yai

Cestou míjíme muže nabízejícího na prodej malé ptáky, které má uzavřené v klecích. Někteří lidé, mířící do svatyně na vrcholu kopce, opeřence kupují a odnášejí si je v klíckách sebou. Stoupáme dál do kopce a přicházíme k modlitebnímu místu Wat Sam Saen s velkým zvonem, zavěšeným na dřevěné konstrukci. Poté co přejdeme přes parkoviště, již vidíme schodiště vedoucí ke svatyni. Schody jsou po obou stranách lemovány bájnými hady nagy. Každý z nich má sedm hlav s otevřenou tlamou, plnou špičatých zubů. Tito pozlacení bájní tvorové jsou vděčným objektem pro turisty, kteří se s nimi fotografují. Stoupáme po schodech a před námi majestátně trůní obrovská socha sedícího Buddhy, usazená na vrcholu kopce. Jak se k soše blížíme, je stále větší a větší, až převyšuje vše v okolí, včetně vzrostlých stromů, rostoucích kolem. Pochvíli staneme před osmnáct metrů vysokou sochou a pozorujeme věřící, kteří se k soše modlí pod přístřeškem, instalovaným u jejího úpatí. Socha Buddhy se zkříženýma nohama má ve tváři lehce ironický úsměv a z výšky na nás hledí svýma černýma očima. Její pozlacený povrch se třpytí ve slunečních paprscích, které svým svitem zaplavují celou terasu, na níž je umístěna netradiční buddhistická svatyně Wat Phra Khao Yai. Procházíme po terase až k altánu s červenou střechou, ozdobenou pozlacenými dekoracemi. Poté postoupíme k zábradlí z bílého kamene a přes mezeru zemi stromy, pozorujeme nedalekou věž Pattaya Tower, která vysoko přečnívá nad okolní zástavbu. Ze svého stanoviště rovněž sledujeme pár mladých lidí, jak u zábradlí otvírají klec, ve které sem přinesli opeřence koupené před svatyní a nyní je propouští na svobodu. Ptáci po otevření dvířek krátce váhají a poté odlétají. Pokračujeme v prohlídce svatostánku, tvořeného několika menšími objekty a dalšími pozlacenými sochami, volně rozestavenými na terase. U jedné z nich pokládají věřící obětiny. Převážně jsou to květy, drobné mince, ale také bankovky přichycené na umělých květinách. Na závěr prohlídky si kupujeme ve stánku na okraji svatyně suvenýr, který nám bude připomínat návštěvu tohoto místa.

Vyhlídka nad přístavem

Thajsko, Pattaya, pohled z Buddhova pahorku na Pattaya Beach

Thajsko, Pattaya, pohled z Buddhova pahorku na Pattaya Beach

Vracíme se na křižovatku uprostřed Buddha Hill a vydáváme se na severní vrchol kopce. Procházíme po úzkém chodníčku lemujícím silnici a co chvíli se musíme vyhnout lidem vracejícím se zpět. Cestou míjíme několik toulavých psů, polehávajících na okraji silnice. Ostatně toulaví psi jsou v ulicích Pattaye k vidění dost často. Ještě míjíme svatyni Pattaya Hill Top, několik stánků s občerstvením, budovu rozhlasové stanice a ocitáme se na vyhlídkové terase. Přistoupíme k zábradlí a před sebou máme jako na dlani přístav s molem, vedoucím daleko do vod zálivu. Kolem rozvětveného mola kotví desítky lodí. Přímo pod sebou vidíme pestrou směsici domů nalepených těsně k sobě a tvořících Walking Street. Na tuto proslulou uličku navazuje Pattaya Beach, táhnoucí se velkým obloukem až k obzoru. Ve vodách zálivu pak vidíme pevně ukotvenou loď, v níž se nachází rybí restaurant Dolphin. Vody zálivu také brázdí celá flotila motorových člunů, které zajišťují rychlou přepravu turistů na ostrovy a které za sebou ve vodě zanechávají bílou stopu. Pobřeží zálivu pak lemuje šňůra hotelů s bělostnými fasádami, nad nimiž se klene modrá obloha s načechranými bílými obláčky. Kvůli tomuto krásnému výhledu jsme zde nejen my, ale i spousta dalších turistů, postávajících u okraje terasy a zvěčňujících tento půvabný obrázek svými fotoaparáty. V sousedství vyhlídkové terasy se nachází také dva významné objekty. Vysoká konstrukce rozhlasového vysílače, patřícího námořnictvu a socha admirála Chumphonketa, který je považován za zakladatele moderního thajského námořnictva.

Přístav

Thajsko, Pattaya

Z pahorku máme namířeno do přístavu. Nejprve procházíme po klikatých cestičkách parku Queen Sirikit, rozkládajícího se na východním úbočí kopce. Poté po ulici Phra Tamnak přicházíme na křižovatku s Third Road, která vede po estakádě. Zde odbočujeme a pokračujeme v cestě podél silnice, vedoucí vysoko nad našimi hlavami. Zakrátko přicházíme k areálu Easy Kart s motokárovou dráhou. Od nízkého plotu sledujeme jezdce, jak projíždí ostrými zatáčkami na okruhu. Některým to moc nejde a dostanou smyk. Pak musí pořadatel, stojící u tratě, máváním žlutým praporkem zpomalit ostatní jezdce, aby nedošlo ke kolizi. Pochvíli pak přicházíme do přístavu. Před námi se objeví veliký nápis PATTAYA, sestavený z červených písmen vysokých asi osm metrů, instalovaných na zalesněném svahu. Nyní procházíme podél pobřeží k molu Bali Hai Pier. Zastavujeme se u zábradlí a pozorujeme dění v přístavu. Všude je spousta lidí. Jedni spěchají po molu k lodím a proti nim pak ti, kteří se právě vrátili z plavby. Mezi všemi těmi lidmi, pak ještě projíždí mototříkolky s pasažéry. Na molu a před přístavním terminálem, tak vzniká pořádný zmatek. Molo Bali Hai se táhne asi čtyřista metrů daleko od pobřeží do moře a je tak široké, že po něm mohou jezdit i nákladní auta. Vlevo od nás se také nachází marína, plná nejrůznějších jachet a vpravo pak malá písečná pláž. Končíme s obhlídkou přístavu a přidáváme se k proudu lidí mířících do budovy terminálu.

Walking Street

Thajsko, Pattaya, Walking Street

Poté, co jsme si zapsali lodní řád lodí plujících na ostrovy, vycházíme z budovy. Zakrátko již staneme před velikým nápisem Walking Street, umístěným na kovové konstrukci, klenoucí se přes celou ulici. Je již podvečer, když procházíme pod nápisem a vstupuje do proslulé uličky. Ta je plná lidí a podél chodníků stojí množství kiosků, nabízejících čerstvé ovoce, vařenou kukuřici, grilované maso a další občerstvení. Kromě jiného také pražený hmyz. Když vidíme na pultu jednoho z kiosků mísy se šváby a dalšími brouky včetně nožiček a tykadel, nemáme na vystavené pochoutky pražádnou chuť. Ze vší té havěti bychom si snad dali jen larvy, které jsme již dříve měli možnost ochutnat. Pokračujeme v procházce a cestou míjíme průvod čtyřkolových ručních vozíků, ozdobených různými dekoracemi. Na vozících se vezou mladé ženy a muži, ustrojeni do bláznivých kostýmů. Tento průvod pak doprovází skupinky rozjařených lidí. Nad našimi hlavami visí po obou stranách ulice barevné lampiony, vlaječky a nekonečné řady poutačů, zvoucích mimo jiné do pivních barů a go-go barů, kterých jsou na Walking Street a v přilehlých uličkách desítky. Některé z nich se již začínají plnit prvními hosty. Kromě těchto podniků míjíme také módní obchody, směnárny, zlatnictví, tetovací salony a masážní salony, před kterými posedávají masérky a zvou zákazníky dovnitř. Začíná se stmívat a jeden za druhým se rozsvěcují barevné světelné reklamy, které na některých budovách pokrývají celé průčelí. Také lidí korzujících po barevné dlažbě, jíž je ulice vydlážděna, začíná přibývat. Jelikož se mezi lidmi proplétají také četné skútry a sem tam i osobní auto, začíná zde být docela těsno. Postupně se dostáváme k bráně, která označuje druhý konec ulice, přilehlý k Beach Road. Procházíme portálem, nad nímž svítí veliká reklama na jakýsi výrobek a opouštíme Walking Street, nejvyhlášenější ulici Pattaye, místo jídla, pití a zábavy.

Blog: Poznámky z cest
Téma: THAJSKO
Názory k zápisku: celkem 1 (poslední 21.6.2016 11:56)
12.4.2016 14:31

Thajsko, Pattaya, Buddha Hill
Thajsko, Pattaya, socha Buddhy ve svatyni Wat Phra Khao Yai
Thajsko, Pattaya, pohled z Buddhova pahorku na Pattaya Beach
Thajsko, Pattaya

NadpisVloženoAutor
Buy fake and real passports,(mazzini865docs@gmail.com)id cards,driver 21.6.2016 11:56 Anonym